Tuesday, February 24, 2009

DAP hina Islam?


Salam Selamattt,

Saya terusik dengan laporan akhbar hari ini (Utusan Malaysia) tentang Penubuhan Majlis Perundingan Antara Agama oleh kerajaan negeri Pulau Pinang.

Ya, saya berasal dari Pulau Pinang yang sedang diperintah oleh bangsa Cina. Bagi orang Pulau Pinang, terutama bangsa Melayu, Mamak, Jawa, Boyan, atau apa pun bangsanya ASALKAN Islam, pasti mula gelisah dengan suasana yang sedang merebak di Pulau Pinang.


Saya dilahirkan pada tahun berlakunya 13 Mei 1969.....Bila mendengar cerita tentang apa yang berlaku waktu itu, saya ingin dilahirkan dewasa, kuat dan berani ketika itu untuk membantu datuk, nenek moyang, saya yang berjuang untuk menunjukkan jangan MAIN API dengan orang MELAYU....ketika itu MELAYU adalah ISLAM,
dan ISLAM adalah MELAYU!

Apa yang berlaku sekarang ini, CINA di Pulau Pinang, merasakan Pulau itu adalah hak milik mereka yang MUTLAK! Jika pergaduhan melibatkan bangsa Hindu beberapa tahun yang lalu bermula di Pulau Pinang dan ianya merebak hingga ke kampung Medan Petaling Jaya, saya yakin jika Cina Pulau Pinang cuba MAIN API dan USIK hak MELAYU ISLAM MALAYSIA, api itu pasti merebak sehingga PutraJaya dan Parlimen.

Secara peribadi, buat CINA Pulau Pinang yang cuba mencabar situasi AMAN DAMAI fikir masak2..... Saya doakan orang bijak pandai dalam keselamatan dan politik negara, segera "sekolahkan" CINA yang tidak tahu apa makna AMAN di meja rundingan sebelum AMAN dan "mereka" hilang di bumi MALAYSIA...


p/s - suka makan sengkuang cina....sejuk

3 comments:

Anonymous said...

hang ni tak pakai hotak ka buat kenyataan melulu camtu?perkara ni nak kata hina islam?weh,pikiaq pakai hotak, bukan kepala lutut!bab mana depa hina islam?

Walski69 said...

Yang percaya sangat apa yang dilapurkan oleh Utusan tu sapa suruh?

Yang dipertua MAINPP tu DUN UMNO. Utusan milik UMNO... please be a bit smart and try to put 2 and 2 together...

Yang nyata, UMNO cuba menggunakan taktik politik kotor semata-mata dengan tujuan menaikkan kemarahan orang Melayu. Dan dengan secara langsung menghina institusi MAINPP, kerana menggunakan badan tersebut untuk tujuan politik mereka.

Pikiaq sikit...

Anonymous said...

DAP dan UMNO masih parti asing dan bukan parti tempatan. Kalau parti politik tempatan tentu dia guna bahasa Melayu. Parti yang tidak tahu untuk melakukan penjenamaan semula dan kemas kini.