Thursday, January 29, 2009

Lebih 10,000 menganggur

"Lebih 10,000 rakyat Malaysia kehilangan pekerjaan sejak 1 Januari tahun ini, kata Pengarah Eksekutif Persekutuan Majikan-majikan Malaysia (MEF) Shamsuddin Bardan semalam."

Petikan daripada akhbar Kosmo! Khamis, 29 Januari 2009.....Dari benak hati, saya bersimpati dengan mereka yang menghadapi dugaan seperti ini.

Saya pernah mengalami situasi seperti ini 15 tahun yang lalu. Keadaaan tidak ada pendapatan dan simpanan yang mencukupi amat menggerunkan. Mana tidaknya, sewaktu itu baharu menimang cahaya mata yang sulong. Kos bulanan yang tetap berjumlah ribu ringgit......sukar untuk diluahkan...memang perit. Mana nak dapat duit sebanyak tu....

Syukur alhamdulillah...ujian dan dugaan dariNYA sebenarnya ada hikmahnya. Usah kita murung dan tertekan. Perbincangan bersama isteri / suami sangat membantu sebenarnya. Uniknya hidup berpasangan, dapat memberi kita motivasi atau booster luar biasa untuk kita lebih baik sebenarnya!

Bersama kita berdoa, agar negara kita terus mampu bersaing dan dapat menjana pendapatan untuk kita semua. Sebagai rakyat yang menyayangi negara tumpah darah sendiri, marilah kita menyumbang dengan menjaga dan menghargai perpaduan.

Salam Selamat!!!

No comments: